20 januari 2013

O WINTERSCHILDERIJ

laat mij genieten
van de ijskristallen
op de wuivende takken
 
van de bekoorlijke gestalte
de wandel van mijn lief
in het feeërieke landschap
 
het wijsje van de wind
melodietje in het vroege uur
wanneer de velden nog dromen
 
plots wakkergeschud
 
door het kraa-kraa-kraa
van zwarte vleugeljassen
in slingerende takkenbomen
 
warmhartig
volg ik de koude pluisjes
het groeien van de witte sprei
 
afgestorven bloemen
kenschetsen een vergeten kleur
hoe zal ik het verwoorden
 
mijn winterschilderij
 
© Hilly Nicolay
20 januari 2013


Foto  Hilly Nicolay
 

2 opmerkingen:

  1. waarom he jij dit geschreven en niet ik?

    warmhartig
    volg ik de koude pluisjes
    het groeien van de witte sprei

    afgestorven bloemen
    kenschetsen een vergeten kleur
    hoe zal ik het verwoorden


    mijn winterschilderij


    gewoon schitterend!!
    erg genoten van dit vers!!

    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pastuiven,

    Omdat jezelf andere prachtige woorden schrijft, waarvan ik dan denk: Jeetje, WAT MOOI!

    Fijn dat je langs kwam en mijn gedicht las.

    Warme wintergroet,

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen