laat mij bij de bloemen zijn
de bloeiers in de tuin
mijn ogen open voor de tinten
die de natuur ons geeft
ademloos genieten
van al wat om mij leeft
een briesje in de bomen
de ruisende zuiderwind
laat mij genieten van de vogel
pikkend naar een worm
de stilte om mij heen
gaat nooit vervelen
want plots is er de merelwijs
in een stukje paradijs
© Hilly Nicolay
12 mei 2026
mijn ogen open voor de tinten
die de natuur ons geeft
ademloos genieten
van al wat om mij leeft
een briesje in de bomen
de ruisende zuiderwind
laat mij genieten van de vogel
pikkend naar een worm
de stilte om mij heen
gaat nooit vervelen
want plots is er de merelwijs
in een stukje paradijs
© Hilly Nicolay
12 mei 2026
ha die Hilly
BeantwoordenVerwijderenmooi mooier mooist
zo jij het schrijft , zo geniet ik de natuur
rustige avond groet
ps: ik zal nakijken , maar zie geen update meer komen
Ha Karel,
VerwijderenWat een mooie reactie.
ps. dat is vreemd...
Groetjes,
Hilly
Een mooi lente gedicht.
BeantwoordenVerwijderenZitten in de tuin en dan genieten van wat groeit en bloeit. Hans
Dankjewel Hans!
VerwijderenGroet,
Hilly
Genieten, Hilly, en even al het andere om je heen vergeten...
BeantwoordenVerwijderenLie(f)s.
Zo is het Lies, dankjewel
VerwijderenLieve groet,
Hilly
Wat mooi, zo'n stukje paradijs zou ik ook wel willen hebben.
BeantwoordenVerwijderenZou ik iedereen gunnen Edward, dankjewel.
VerwijderenGorgeous photo!
BeantwoordenVerwijderenThank you Christine!
VerwijderenKlinkt heerlijk, daar is het goed vertoeven
BeantwoordenVerwijderenHeel mooi
Is het ook, dankjewel.
VerwijderenGroet,
Hilly
Een feest op zich een merel in de tuin :)
BeantwoordenVerwijderenMooi geschreven
Dankjewel.
VerwijderenDat is het zeker, merels zijn er niet veel meer (tenminste hier)
Heel mooi! Stilte gaat inderdaad nooit vervelen.
BeantwoordenVerwijderenDankjewel Nicole.
VerwijderenGeef mij maar stilte :)
Groet,
Hilly
Heel mooi gedicht en een prachtige foto van de Hydrangea macrophylla 'Blaumeise', dat is een populaire schermhortensia wegens haar diepblauwe kleur. (Even zo een reactie want url werkt even niet ).
BeantwoordenVerwijderenDankjewel Tine,
VerwijderenHet is inderdaad een prachtige hortensia.
Groet,
Hilly
Wat fijn om te mogen meegenieten van de mooie natuur.
BeantwoordenVerwijderenFijn dat je dat zo schrijft Joke.
VerwijderenDankjewel!
Prachtig gedicht heb je geschreven. Deze bloemen is zeker prachtig om te zien. Mooie natuur!! Fijne dag.
BeantwoordenVerwijderenDankjewel voor de reactie!
VerwijderenGroetjes voor jullie,
Hilly
Flowers give such beauty I like the bloom in your photograph.
BeantwoordenVerwijderenAll the best Jan
Yes, flowers bring joy.
VerwijderenWarm regards to you,
Hilly
Prachtig om even in jouw paradijs mee te genieten van de mooie bloemenkleuren.
BeantwoordenVerwijderenAltijd welkom Coby
VerwijderenDankjewel!