12 mei 2026

STUKJE PARADIJS



laat mij bij de bloemen zijn
de bloeiers in de tuin
 
mijn ogen open voor de tinten
die de natuur ons geeft
 
ademloos genieten
van al wat om mij leeft
 
een briesje in de bomen
de ruisende zuiderwind
 
laat mij genieten van de vogel
pikkend naar een worm
 
de stilte om mij heen
gaat nooit vervelen
 
want plots is er de merelwijs
in een stukje paradijs
 
 
© Hilly Nicolay
12 mei 2026

26 opmerkingen:

  1. ha die Hilly
    mooi mooier mooist
    zo jij het schrijft , zo geniet ik de natuur
    rustige avond groet

    ps: ik zal nakijken , maar zie geen update meer komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Karel,

      Wat een mooie reactie.

      ps. dat is vreemd...

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Een mooi lente gedicht.
    Zitten in de tuin en dan genieten van wat groeit en bloeit. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten, Hilly, en even al het andere om je heen vergeten...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, zo'n stukje paradijs zou ik ook wel willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt heerlijk, daar is het goed vertoeven
    Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een feest op zich een merel in de tuin :)
    Mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.

      Dat is het zeker, merels zijn er niet veel meer (tenminste hier)

      Verwijderen
  7. Heel mooi! Stilte gaat inderdaad nooit vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gedicht en een prachtige foto van de Hydrangea macrophylla 'Blaumeise', dat is een populaire schermhortensia wegens haar diepblauwe kleur. (Even zo een reactie want url werkt even niet ).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tine,

      Het is inderdaad een prachtige hortensia.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Wat fijn om te mogen meegenieten van de mooie natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gedicht heb je geschreven. Deze bloemen is zeker prachtig om te zien. Mooie natuur!! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Flowers give such beauty I like the bloom in your photograph.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig om even in jouw paradijs mee te genieten van de mooie bloemenkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen