6 april 2014

MIJN HART KENT, WENT

in de stille deemster
fluister ik in woorden

mijn weifel, mijn twijfel
tot een ongeoefend lied

mijn hand penseelt dromen
nachtelijke werkelijkheid
een wonderster, zo mooi
siert mijn gesloten pad
 
ik ben ik
tot de morgentijd

 
mijn hart kent
went aan de tegenslagen
hoffelijkheid wint
overwint nonchalance
 
een hunkering lispelt
langs begroeide muren
waar de kleine vogels
werken aan een nest
 
hoor, de lente roept
ik nodig haar op mijn hand
ze schrijft genegenheid
een groei en bloeirefrein
 
ik ben ik
dat wat ik wil zijn
 
© Hilly Nicolay
6 april 2014

Foto  H tolboom
 

12 opmerkingen:

  1. schitterend, een heerlijk melancholisch vers Hilly!!
    knappe weer!!

    morgentijd? morgenstond?

    ja mooi dus!!

    groets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgengloren....:)

      Fijn dat je er was, ik ben blij met de reactie.

      Lentegroet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Blijf wie je bent, Hilly, dat is zo mooi...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies,

      Jezelf blijven is zo belangrijk.
      Dank voor het aandachtige lezen en de mooie reactie.
      Ik ben er blij mee.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Die twee laatste zinnen vind ik heel bijzonder. Blijf vooral jezelf Hilly dan ben op je mooist.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Micheline, jezelf zijn is het mooist.

      Fijn dat je hier kwam lezen, dankjewel.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Een prachtig gedicht met rijke inhoud dat doet denken aan hemelse beloften.
    Dit is weer schitterende poëzie!
    De lente zingt door de slotstrofen.

    Lentegroet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Coby,

      Wat een prachtige reactie schrijf je hier.
      De lente brengt vreugde, nieuwheid.
      Ik mag ervan genieten.

      Warme lentegroet,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Dit zijn gedichten die ik heel stil keer op keer kan lezen .Zo mooi!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elisabeth,

      Ik ben blij met jouw reactie.
      Fijn dat je kwam lezen!

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Blijf wie je bent met de mooie woorden die je hebt gewikkeld in een luchtige Lentejas waar de knoopjes een voor een open gaan en tegenslagen laat vervliegen en de geuren en nieuwe kleuren binnen laten.

    BeantwoordenVerwijderen