15 oktober 2012

VERTOEVEN OP DE GRENS

ik vertoef op de grens
van twee werelden

de luwte van de zomer
nog duidelijk in het hoofd
zo voelbaar de tierige herfst
met zijn troosteloze
hangende mistdruppels
aan de berkentakken
 
toch,
ik zie de vogels genieten
van de noten langs de bosrand
de laatste bessen geurig en zoet
en ik sprokkel de goesting
een aanvuring, de moed
 
om te feesten bij lichtjes
in kleurige pompoenen
wil de betovering ervaren
van de stilte luister
in de deemstering
het vroege duister
 
bedenk
hoe een meesterwerk
die confettidwarrelende tinten
van bladeren met gouden nerven
de cirkelgang
van leven en sterven
 
© Hilly Nicolay
14 oktober 2012

Foto  Hilly Nicolay

2 opmerkingen:

  1. confettidwarrelende... heerlijk woord hilly! gaaf gevonden!

    mooi beginnend herfstbeeld en vergankelijkheid verwoord! mooi!

    graag gelezen vriendin!

    gr en geniet deze woensdagmiddag verder

    enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi enrico,

    Fijn dat je weer langs kwam op mijn blog.

    Ja, ik vind het zelf ook wel een leuk woord..

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen