4 maart 2024

OPGERUIMD

 

                                                                           Foto: H Tolboom


het zangstuk van de vogel
op een twijg van de berkenboom
 
brengt me het genoegen
van voelbaar zonnig loom
 
narcissen, krokussen knikken
met de wind rond hun kopjes
 
door de lenteachtige kriebels
voel ik mij in mijn nopjes
 
-
 
het vermoeden van de afgelopen jaren
in mijn hoofd, het denkwerk ten top
 
door het afronden van het winterwerk
ruim ik het laatste ongerief op
 
  
© Hilly Nicolay
4 maart 2024
 
 

 

47 opmerkingen:

  1. Prachtige foto die past bij dit schitterend gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de lente springt met bloemen uit de grond, hier in de tuin staan ook al volop narcissen en krokusjes te bloeien. De zon schijnt nu alweer dus ik geniet van deze dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schitterend Hilly
    in woord en beeld

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Hilly,
    Ja, als de vogeltjes zingen en weer gaan nesten is de periode van werk en nieuw leven.
    Mooi gedicht!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mariette,

      Mooie reactie, zo is het inderdaad.

      Dankjewel en liefs,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Een nieuwe lente, een nieuw geluid en nieuw plannen. Ieder voorjaar ben ik verbaasd dat ik de winter ben doorgekomen. Je zou een frisse wind alle muizenissen uit je hoofd willen laten waaien...
    Mooi gedicht. En wat een lieve foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat idee heb ik ook van dat nieuwe Mirjam.
      We gaan er voor.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  6. 'k Zal 'm nog enkele keren lezen, Hilly, voor ik her helemaal door heb...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag lies.
      Ik ben blij met jouw belangstelling!

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Oh Hilly, this is a beautiful post.
    A lovely photograph and your words just perfect.

    Wishing you a happy month of March.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. What a nice response.
      I'm happy with it.

      Thank you.

      All the best to you and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Mooi omschreven. Al had het allemaal net een maandje mogen wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vogels kunnen heel mooi zingen. Prachtig geschreven. Ik hou wel erg van vogels. Mooie foto. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een foto die vrolijk maakt en gedicht wat raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Hilly.

    Heel mooi gedicht met een mooie foto erbij.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat doet de aankomende lente met ons ja, opruimen, vooruit kijken en verwachten. Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. EXCELLENT HILLY, THE LINES OF POETESS.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het gezang van de lente, het nieuwe positieve geluid van de vogels dat geeft een blij gevoel. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geeft zeker een blij gevoel Hans.

      @ik ga luisteren.

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  15. Ein zauberhaftes kleines Rotkehlchen liebe Hilly. Gestern hüpfte auch eines in meinem Garten herum und futtere das, was die anderen Piepmätze aus dem Futterhäuschen fallen ließen.
    Hab einen schönen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rotkehlchen sind so süß.
      Hier trinkt er Wasser aus einer kleinen Schüssel.
      Manchmal ist er so nah.

      liebe Grüße von mir,
      Hilly

      Verwijderen
  16. A lovely poem Hilly. You weave these words together beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat prachtig Hilly... en nog met 1 van mijn lievelingsvogels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi gedicht. Lente komt langzaam op gang. Als zonnetje komt gaan vele bloemen vast meer lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niedlich das Rotkehlchen Foto liebe Hilly,
    Der Frühling stimmt die Gemüter froh.
    Wünsche dir ein schönes sonniges Wochenende, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, der Frühling macht auf jeden Fall Freude.

      Danke Karin.

      Eine schöne Woche.

      Verwijderen