16 december 2023

VERADEMING

 

                                                                Eigen foto


lichtjes in de boom
een ster die fonkelt
voor het raam
 
ik denk aan toen
hoe het was
allemaal saam
 
maar,
 
mensen, dieren
zo waardevol
ze zijn er niet meer
 
kan ik als achterblijver
nog wel kerstblij zijn
tussen het hartzeer…
 
maar,
 
er zijn herders
er is een kind
een hemels gebaar
 
als rust en liefde
raakt het vanbinnen
die gevoelige snaar.
 
© Hilly Nicolay
13 december 2023
  
  

59 opmerkingen:

  1. Mooi Hilly, ik heb het gevoel dat ze toch over je schouder meekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Hilly,
    De ziel van onze dierbaren blijft altijd en zo zijn ze ook dichtbij ons gedurende de Kerst!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en zo herkenbaar ook
    Ik mis het kerstgebeuren van vroeger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kennelijk heb ik gisteren vergeten mijn reactie te posten. NU zeg ik alleen maar Mooi gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi en warm gedicht Hilly, er is hoop.
    Kerst is meer dan alleen eten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop is er altijd en anders moeten we die zelf opwerpen.
      Het is zeker meer dan alleen eten Hans.

      Dankjewel voor de fijne reactie.
      Hilly

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  6. Lovely words in your poem.
    My good wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the response.

      I also wish you all the best,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Helemaal alleen ben je denk ik nooit. Mooi gedicht is het in ieder geval wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Hilly.

    Wat mooi heb je dit beschreven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien hou je juist wel meer van ze omdat ze er niet meer zijn. Die vraag stel ik mezelf, telkens weer... Veel herkenning in je woorden. Prachtig gedacht en gedicht ♥
    Dank je wel voor je lieve kaart. Ik waardeer het zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je gedicht is ook heel herkenbaar voor mij . En deze dagen zullen ook nooit meer hetzelfde wezen. Maar ik weet dat er ook beschermengelen zijn die bij mij en anderen zijn. En dus ook bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bello poema. Se siempre la navidad. Te mando un beso y te deseo una feliz Navidad para ti y tu familia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. An Weihnachten liebe Hilly sind die Gefühle der Liebe tiefer als das ganze Jahr über. Wir erinnern uns an die Lieben die uns vorangegangen sind, ob Mensch oder Tier, und wir wünschen uns, man könne sie noch einmal umarmen. Wenn du fest die Augen schließt, dein Herz sprechen lässt erlebst du ein kleines Wunder im göttlichen Vertrauen.
    Wunderbare Gedanken von dir.
    Ich wünsche dir ein besinnliches Weihnachtsfest und
    einen gesunden Start in das neue Jahr, liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Danke für Ihre netten Worte.

      Ich wünsche dir auch viel Licht für Weihnachten und Liebe.

      Liebe Grüße an Dich,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Als Kerst nu eens niet één dag was, Hilly, maar elke dag een beetje..., probeer je misschien toch elke keer een beetje Kerstblij te zijn...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit zijn de dagen dat het gemis nog harder binnenkomt.
    Mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi schrijven Hilly. Echt een kerstvers waarin melancholie en vertroosting samen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kerstblij zijn terwijl je ziel huilt, dat valt niet mee. Maar Hij is eeuwig dezelfde, onze Trooster.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit heb je mooi geschreven Hilly.

    🎄
    🎄🎄
    🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
    Fijne feestdagen.
    ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi Hilly
    ik krijg geen bericht als er een nieuw blog is

    wens jullie fijne dagen en een gezond 2024

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag karel,
      Dankjewel.

      Ik weet niet waarom je geen bericht krijgt...

      Alle goeds voor 2024!

      Verwijderen
  19. Goedemorgen Hilly. Ik wens je ook veel moois op deze eerste kerstdag. Bij deze wil ik je bedanken voor het moois dat je schreef met prachtige foto's erbij. Stuk voor stuk pareltjes die je doet nadenken en na in het hart liggen. Ga zo door. Tot gauw in 2024.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Catherine..
      Ik hoop jou mooie gedichten ook weer te lezen in 2024.

      Verwijderen
  20. Pasaba a desearte un genial año. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Stopping by to wish you a Happy New Year.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goedemorgen, Hilly. Samen spreiden we onze vleugels en reizen door het onbekende 2024 waar onverwacht en plots vloeien…! Gelukkig Nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Catherine,

      Wat een leuke reactie, dankjewel.

      Ook voor jou alle goeds voor 2024!

      Verwijderen