27 juni 2023

VERWACHTINGSVOL

 

                                                                          Foto: Jan Nicolay


hoe zal het daar zijn
in het hemelsblauw
 
tussen duizenden
vogelvleugels
 
die elkaar soms roepen
elk in hun eigen toon…
 
 
-och zoals altijd
lijkt het zo gewoon-
 
 
maar ik droom
mijn tal van dromen
 
onder die witte wolken
het hemeldak
 
ik blaas mijn geheimen
naar het stralende zonnelicht
 
denkbeeldig schrijf ik
haar een liefdesgedicht
 
 
© Hilly Nicolay
27 juni 2023

 

 

 

59 opmerkingen:

  1. mogge Hilly
    een prachtig gedicht , onder de mooie vleugels van de Buizerd

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Hilly, op die foto ben ik jaloers hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is weer genieten buiten...
    Mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stunning poetry Hilly, I love the Buzzard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lovely and dreamy poem. Wonderful photo too.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sich in die Lüfte schwingen liebe Hilly, das Blau des Himmels genießen, mit anderen plaudern, das mache ich jetzt in meiner Fantasie und ich fühle mich frei wie der Vogel auf dem Foto.
    Ganz liebe Grüße zu dir von mir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen Dank für die netten Worte Karin.

      Herzliche Grüße und alles Gute für Sie,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Mooie foto met bijpassende woorden. Fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi en met gevoel geschreven, Hilly. Een dikke duim omhoog voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Hilly.

    Prachtig gedicht en mooie foto erbij.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer beklijvende poëzie, Hilly...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto van die vogel in de blauwe lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe zal het daar zijn? Een schitterende vraag. Mooie woorden, overwegingen. Ik mijmer…

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi gedicht, zweven in de lucht.
    Ik kijk altijd omhoog als ik een mooie roofvogel zie. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi he roofvogels...

      @ Ik heb het gehoord Hans, dankjewel!

      Verwijderen
    2. Wat een mooi gedicht met verzoekje, ben er heel blij mee.

      Verwijderen
    3. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
    4. Dank voor je mooie aanvraag en gedicht.

      Verwijderen
    5. Ik heb genoten van je mooie gedicht.

      Verwijderen
  14. Such a beautiful photograph.
    Your words are lovely to read.

    Wishing you a happy new month of July.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bello y profundo poema. Me gusto mucho.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie gedicht heb je daar geschreven. Zweven in de lucht kun je overal zien. Prachtig foto heb je van gemaakt. Fijne dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een mooie foto maar ook gewis de regels die je schreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful photo and words! -Christine cmlk79.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maravilloso!!! Me ha gustado mucho, gracias por compartir. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi gevoelig gedicht Hilly.
    Blijf de schoonheid zien en behoud je dromen

    BeantwoordenVerwijderen