26 februari 2023

ZEEVLINDER

 

                                                                        Foto: Jan Nicolay


kan het zijn
dat je nu
die zeevlinder
bent…
 
je vleugels
laat drijven
op het
diepblauwe water…
 
kan het zijn
dat je nu
de parelmoeren
schelp bemind…
 
danst op de
roerende golven
met weergaloze
innerlijke kracht…
 
kan het zijn
dat je nu
de vreugde in
het vliegen vindt…
 
nog steeds
woorden dicht
naar de woeste baren
en de toegenegen wind…

© Hilly Nicolay
26 februari 2023


 
(Kerima E)

 



49 opmerkingen:

  1. mogge Hilly
    een mooi gedicht
    leest als een ode aan de zee
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi - de zee brengt woordelijke inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder om die mosselschelp zo te zien, ik denk dat ik nu wanneer ik over het strand wandel en ook zoiets zie aan jou zal denken. Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve en mooie reactie Haba.
      Dankjewel!

      Fijne dag en groetjes.

      Verwijderen
  4. je weet het niet lieve Hilly, ik hoop altijd maar dat het beste ergens op mijn wacht, met een mooi weerzien.... en als ik een vlinder zou zijn, zou'k zeker fladderen :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie reactie lieve Dien.
      Ik zie haar fladderen, rusten op een schelp.
      Zo gegund ook.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  5. Prachtig hoor Hilly, de foto is ook heel fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een pracht van een gedicht, vele kanten op, knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mossel ziet aan de strand wel eens. Heel mooie gedicht geschreven Hilly. Fijne dag gewenst. Oja mooie foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Hilly.

    Prachtig Hilly.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, kan het zijn... Een mooie overpeinzing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi, er flitst van alles door mijn hoofd tijdens het lezen.
    De zee heeft zo zijn geheimen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan lees je het goed Hans.
      Dankjewel.

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  11. Lovely image and words :)

    Wishing you a happy new month of March.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you.
      I also wish you a beautiful month of May.

      All the best and regards,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Eine schöne Aufnahme liebe Hilly, die Gedanken haben Flügel bekommen...
    Sei lieb gegrüßt in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Was für eine nette Antwort.
      Danke

      Herzliche Grüße an Sie,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Die schelpen vond ik als kind enorm speciaal. Mijn zussen en ik verzamelde er dan ook bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bello poema. Gracias por preocuparte de mi salud. Ya estoy mejor. Muy pronto publicaré de nuevo. Te mando un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Opnieuw een mooi stukje poëzie in beeld en woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een van de beste die je geschreven hebt, wat mij betreft. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel mooi gedicht Hilly, van uit het duister is er iets van licht. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat je het zo leest Hans.

      @ dankjewel ik ga luisteren.

      Verwijderen
  18. Dank je voor je nieuwe aanvraag. Hans

    BeantwoordenVerwijderen