3 mei 2022

IN DE TUIN VAN LIEFDE

                                                                                    Foto: H Tolboom

 

* Jenny *

  
het lijkt alsof
de bloemen wuiven
op het ritme van de wind
 
dat de vogels
zoeken in hun repertoire
naar het allermooiste lied
 
de vlinders, de bijen
dansen in de stilte
in het licht van de zon
 
in de tuin van liefde
 
waar in elk zaadje
in elke boomtak, elke plant
een bewondering rust
 

maar
 
door het water
de druppels van de fontein
klinkt ook een gemis
 
van aandacht
een hand van liefde
van Jenny
 
die er niet meer is
 
© Hilly Nicolay
3 mei 2022
 
 
 

55 opmerkingen:

  1. Kan mij goed indenken dat er een gemis is want die is bij mij ook nog steeds aanwezig. En ook als ik wandel in de natuur dan is alles wat ik zie en aanraakt ook een gedeelte van mijn man daar. Mooie foto van Jan en mooie titel van jou. Want in de tuin der liefde is er veel aan herrineringen die ik zo koestert. Liefs, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Tine,

      Ik begrijp jouw missen.
      Jullie waren veel in de natuur, daar heb je ook herinneringen.

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Wat mooi geschreven, en een fraaie foto erbij Hilly, een lieve ode aan Jenny hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi geschreven! (fotorantje)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is een heel mooi gedicht. Knap geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven maar ja wie is Jenny ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Hilly.

    Super mooie woorden, met mooie foto erbij.

    Groettie van Patricia,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een beklijvende herinnering...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lindo poema todo jardín debe ser cuidado con amor. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedicht. Je tuin moet je ook met liefde betreden. Mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze gedicht heb je heel gevoelig geschreven. Mooi gedaan Hilly. Foto van deze insect is prachtig om te zien. Toch zie ik wel weinig. Komt nog? Fijne dag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een mooi gedicht met een mooie foto Is de bloem een slaapmutsje? Die had ik ook in de tuin, maar die zijn allemaal zomaar verdwenen, misschien weer eens nieuwe gaan halen , maar misschien is de zware grond hier er niet echt geschikt voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en tegelijkertijd ook een beetje droevig...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De natuur krabbelt op na de winter, het gemis zal een koud plekje bij je blijven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat sneu, ben ik je verzoekje vergeten.
      Staat voor volgende week, sorry. Hans

      Verwijderen
    2. Deze week al in de playlist en de vorige aan het begin van de aflevering.
      Er wordt niets weggegooid zei mijn moeder al.

      Verwijderen
  14. prachtig hilly, maar ook wel verdrietig hé, missen is liefde zeg ik altijd... maar oh wat kan het akelig voelen soms hé. dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lovely photograph and words :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo gevoelig mooi zijn deze woorden, een traantje nabij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schöne und berührende Worte liebe Hilly,
    ein zauberhaftes Foto.
    Liebe Grüße zu dir von mir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke liebe Karin für deine netten Worte.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  18. ha die Hilly
    heb ik deze mooie maar ook droevige blog gemist
    het is ontroerend mooi
    brengt mooie herinneringen voor je vast en zeker
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen