17 september 2019

VOELBARE HERFST

                                                                                foto: Jan Nicolay                   
vandaag

voel ik de herfst
in hart en ziel
ik ruik de geuren

de donkere lucht
ik schuw haar even
ze doet me denken aan...

vandaag

omarm ik de boom
die schaduw gaf
zo vaak mijn rugleuning was

en denk ik aan
de witte wollen schapen
tussen het ongelofelijke paars

vandaag

weeft de spin mijn ramen vol
draden van hier naar daar
een kantencreatie

gaat de zomer in de wacht
herken ik het najaar
aan het schouwspel dat ik zie

© Hilly Nicolay
17 september 2019

26 opmerkingen:

  1. ja hé hilly, je kunt de herfst al een beetje ruiken vind ik, spinnewebben, dikke kruisspinnen, kleurende blaadjes.... maar ik hou er wel van... prachtig verwoord,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herfst ziet al bladderen van kleuren. Word straks nog mooier daardoor. Laat maar herfst komen. Spinnenwebben zie hier bij ons balkon ook goed. Wat heb jij mooie gedicht geschreven. Mooie foto van deze heide. Fijne dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de foto ook mooi. Er komt nog een mooie kleurexplosie aan wat verder op in de tijd. Om naar uit te zien.

      Dankjewel en groetjes voor jullie,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Ik vind het mooi gezegd, dat 'zomer in de wacht'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi de eerste herfstdagen en het gevoel daarbij beschreven Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. juist omschreven beelden, hilly, in je herbstfest. ze voelen warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie ode aan de komende herfst. - Geeraardt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk gevoel om samen met dit prachtig blog mee te stromen op wat komen zal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Hilly,

    wat leuk, dat je bij mij "op bezoek" kwam...
    En nu ben ik bij jou aan het koekeloeren.
    Ik houd heel veel van poëzie en als het dan ook nog eens over de herfst gaat...
    Prachtig!

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marlou,

      Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen.
      Ja de herfst is begonnen, en de inspiratie:)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Een warm gedicht en ook ik omarmde vandaag een boom daar deze met spin in blad zich inspande om dit leven te behouden. En het blad met spin beschermde. En vele schapen ook nog ontmoet die nog even mochten grazen op de heide, die ondanks seizoen herfst ons toch met mooi kleur blijven verblijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De herfst draagt ook zoveel warmte in zich Tine.
      De schapen op de heide, ik tref ze niet zo vaak, maar het is elke keer weer zo leuk. Er zijn veel spinnen nu, dus ook spinnenwebben:)

      Dankjewel Tine.

      Verwijderen
  10. Prachtig dit herfst gedicht ik vond het heerlijk om het te lezen vooral
    over die spin, hoe je het omschreef

    lieve gr.
    elise

    BeantwoordenVerwijderen