30 oktober 2018

HULPKRACHT

                                                                                Foto: H Tolboom
o ja, het leven
meer dan welkom

elke regendruppel
schitterend in het licht

zelfs de schaduw heeft
het in zich mij te behagen

weet mijn verdriet
naar de verte te dragen

een arm geeft mij steun
is mijn veerkracht

hoe heftig soms ook
de wervelwind

mijn deur weer vindt
mij waakzaam maakt

het is de toewijding
van de schepping

eerbiedwekkende toonbeeld
dat mij het meeste raakt


© Hilly Nicolay
30 oktober 2018




21 opmerkingen:

  1. De schoonheid die je doet genieten en ondersteunt . Mooi- Geeraardt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. natuurbe-leven. zij helpt je lasten dragen, zij heelt, zijn brengt rust. en er dan versjes over te maken... mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super mooie gedicht heb je geschreven.

    Twee zwanen is staat ook prachtig op de foto.

    Fijne dag gewenst.

    Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de mooie reactie.

      Zwanen vind ik een toonbeeld van de schepping.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Hoe mooi beschrijf je de natuur en je gevoel daarin weer .De natuur is zo helend voor velen van ons .Regen wind en storm geven ons soms even de kans om verdriet te laten komen zo het is .Zonlicht groen en bloemen laten ons de zorgen en verdriet soms even vergeten .De natuur zorgt voor vele stemmingen ,maar ze is zo mooi .De foto is weer prachtig ,Zwanen zijn zo trots en statig .
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie reactie Elisabeth!
    Dankjewel.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi. En bedankt weer voor jou mooie reacties en bezoek aan mijn woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tine, ik vind het fijn om jouw website te bezoeken.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Hallo Hilly, Dank je wel voor je bezoekjes en reacties op mijn woorden. Ik reageer hier omdat men niet vaak of in het geheel niet terug komt om een antwoord die ik had gegeven te lezen. Dat is de reden dat ik het zelf niet meer doet op de website(s). Maar ik waardeer het altijd dat men leest, luistert of ziet. Kom maar eens kijken op de natuur website waar je ook veel van mij kan vinden. Ik antwoord met deze url. Wens je mooie momenten voor elke dag. Groetjes, Tine

      Verwijderen
  7. prachtig om te lezen Hilly,
    de natuur is mijn bijbel zeg maar...
    zou niet weten wat ik zonder moest,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel Catherine voor je fijne woorden.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig hoe je dat omschrijft Hilly


    Lieve gr.
    elise

    BeantwoordenVerwijderen