16 juni 2017

IN HET OOG...

                                         








Foto: H Tolboom




hoe groot is het verschil
tussen twijfels en keuzes...

stappen ik heb ze
ooit gemaakt
betamelijk en voldaan

tussen de tweestrijd
dikwijls weer
mezelf betrappen

op matte vlakken
tussen het groen
glanzend tapijt


maar nu…


meer dan ooit
schuilt het verlangen
in mijn hart

op verhaal te komen
de weldaad te voelen
ontwaken te midden

van al wat me lief is
rechtuit en af en toe
simpelweg dromen

  
© Hilly Nicolay
16 juni 2017

8 opmerkingen:

  1. pfff rechtuit en af en toe simpelweg dromen, da's geen moeilijke opgave toch:-)
    als ik met m'n jongens aan de wandel ben doe ik niet anders :-)
    ©Dien ~

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heb ik de mogelijkheid gekregen om weer te mogen dromen Dien.
      Fijn dat jij ook heerlijk kan dromen met je jongens:) Blijven doen!

      Zonnegroet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Prachtig Hilly, heerlijk om weer te mogen dromen, op verhaal te komen.

    Zonnegroet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker heerlijk als je weer mag en kunt dromen Coby, dankjewel voor de fijne reactie.

      Een zonnige groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. levenswijsheid in een gedichtje geperst. een deugddoend sapje, Hilly!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. droom maar Hilly droom maar je droom ... zonder droom kan men niet leven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Micheline, nee zonder dromen kunnen we niet.
      Soms overkomt je iets waardoor dromen niet mee vanzelf sprekend is. De dankbaar is groot dat het weer kan en mag.

      Fijn jouw reactie, dankjewel.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen