23 september 2013

ENKEL MUIZENISSEN...

klokken luiden de avond in
een ekster tettert een lied
schemerschimmige klanken
cirkelen als een notenslinger
bereiken de leeglopende straten
een enkeling doolt daar verlaten
 
net als ik…
 
in diepe gedachten
leid ik mezelf naar het plein
ik wil mijmeren bij de lichtbron
gewoon wat zitten peinzen
op de koele steencirkel
rond de fonkelfontein
 
twijfels passeren gelijk de wind
ik dicht er mezelf een vers
van een nieuwe morgen
ruimte, kansen en zomerzin
maar weet,
de herfst staat in de wacht
 
er komt een slapeloze nacht
waarin ik geen antwoord vind
 
enkel muizenissen…
 
© Hilly Nicolay
23 september 2013

Foto H Tolboom
 

6 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n ontroerend gedicht Hilly met prachtige beelden erin verweven zoals die klanken cirkelend als een notenslinger... schitterend! Ik zat even naast je op die steencirkel en genoot bij de fonkelfontein van wat je schreef. Zo levensecht is dit.

    Hartelijke groet van Coby.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi Coby dat je even naast me zat en genoot.
      Ik ben heel blij met deze mooie reactie, dankjewel.

      Hartelijke groet van mij<
      Hilly

      Verwijderen
  2. ah een echte Hilly:) hoe mooi je, toch niet echt dreigende..., de slapeloze nacht aankondigt hier!!

    chapeau, heel beeldend getekend!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, 'een echte Hilly' :)
      Dank voor de fijne reactie, ik ben er blij mee.

      Een herfstgroet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. heel herkenbaar ... ik zie mezelf op het plein aan de fontein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Micheline, leuk dat je kwam lezen op mijn blog.

      Fijn jouw reactie, dankjewel.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen