9 april 2023

HOOP IN EENVOUD

 

                                                                Foto: H Tolboom

het is er nog
 
bomen die bloesems
vruchten geven
twee vogeltjes die met elkaar
in één nestkastje leven
 
de veerkrachtige tulpen
in allerlei kleuren
lavendel met de allereerste
zweem aan geuren
 
het kuiken pikkend
door de dop van een ei
lammetjes aan de fles
spelend in de wei
 
eenvoudig, hoopvol
is het daar
de liefdevolle tekens
van het voorjaar

 
© Hilly Nicolay
9 april 2023
  
 
 

35 opmerkingen:

  1. Het mooie voorjaar verwoord in warme woorden.
    We houden hoop. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi Hilly
    zo mooi kan eenvoud zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Hilly,
    Heel mooi weergegeven in je gedicht!
    Ja, het is allemaal over 'nieuw' leven en dat is Pasen ook voor de mens.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bello poema. Lindas flores. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zauberhaft liebe Hilly, es geschieht viel im Frühling, das Erwachen von der Natur, die "Geburt" vieler Tiere, all das ist ein Wunder auf dieser Erde, dass wir genießen können wenn wir aufmerksam in die Welt blicken.
    Alles Liebe für dich, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke liebe Karin.
      Ja, der Frühling bringt so viel Hoffnung.

      Liebe Grüße für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Deze gedicht heb je heel mooi geschreven. Bloesems is zeker prachtig bloemen om te zien. Foto is zeker mooie witte bloesems gemaakt. Lammetjes zie je ook steeds meer in de weiland lopen. Jonge grutjes geboren van de vogels. Mooie tweede paasdag gewenst. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve mensen,
      Dankjewel.

      Ook een fijne tweede paasdag voor jullie gewenst.

      Verwijderen
  7. prachtig geschreven
    ik zie het zo allemaal gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja momenteel van dag tot dag zie je de lente naar nieuw leven groeien. Heel pakkend geschreven Hilly

      Verwijderen
  8. Een gedicht om vrolijk van te worden...fijne paasdag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De natuur geeft niet op, Hilly...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vreemd ik had een reactie neergezet dacht ik, maar kennelijk heb ik die niet gepost of zoiets. Ik heb jaren meidoorn in de tuin gehad maar er is toen een ziekte geweest en alle meidoorn moest toen verdwijnen. Die van mij dus ook en ik ben er nooit meer toe gekomen om een nieuwe neer te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Hilly, dwars door alles heen wordt het weer lente! zo mooi omschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I do like the title of this poem, and I enjoyed reading it.
    Enjoy your April days.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much for reading my poem.

      Warm regards for you,
      and all good from Hilly

      Verwijderen
  13. Prachtig gezegd! Ik krijg helemaal lentekriebels.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het voorjaar is wat ik het liefste en mooiste seizoen vind en jij schreef een mooi een hoopvol gedicht. Hoop is een bloem die ik in gedachten steeds laat groeien.

    BeantwoordenVerwijderen