26 maart 2023

VERLICHTING

 

                                                                                         Foto: Jan Nicolay



misschien dat in de tak
van die ene boom
een merel zingend
verteld van jouw droom…
 
misschien dat de zon
een regenboog laat kleuren
door haar warmte in de regen
de aarde zo fijn laat geuren…
 
misschien dat de libelle
even op het water rust
in volle harmonie
de tranen, het verdriet sust…
 
*
 
misschien kom je voorbij
in een mooie symfonie
rond de vier seizoenen
Vivaldi’s mooiste melodie…
 
 
misschien dat in het licht
van de ster, de maan
jouw beeld, jouw rust
als teken mag staan…
 
 
❁ Rob
 
 

© Hilly Nicolay
26 maart 2023
 
  
 

41 opmerkingen:

  1. Een mooi gedicht Hilly,
    We verlangen naar een zomer in de lente.
    Maar we moeten begrijpen dat de lente aan het bevoorraden is voor een mooie zomer. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat je er een verlangen in leest.
      De lente die ond naar de zomer draagt.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  2. Beste Hilly,
    Wat een mooi gedicht en ja, die hele kleine wondertjes die we in de natuur vinden, die zijn als vitamines voor onze ziel.
    Zo zag ik gisteren voor het eerst het mannetje van onze Ruby Throated Hummingbird die zocht naar hun feeder. Pieter heeft hem snel gevuld en nog opgehangen voor de schemer. Vandaag zag ik hem weer wegvliegen. Te weten dat die kleine wezentjes weer terug zijn van hun trek naar de Caribbean en dat voor zo'n kleine, frêle wezentjes — dat gaf mij ook moed! We komen er wel al is de weg soms lang en moeilijk.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Libelle is zeker mooi teer beestje om te zien op de foto.
    Mooie gedicht geschreven. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto en een mooi gedicht erbij. Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hilly.

    Dit is heel mooi beschreven..
    Super mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig verwoord. De natuur een heling voor de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Hilly, ein herrliches Foto und melodische Gedanken dazu, ein schöner Einstieg in einen neuen Tag.
    Liebe Grüße zu dir von mir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat misschien hè...maar mooi beschreven in je gedicht
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wowww ik weet niet waarom maar hij kwam even binnen hoor of ie voor mij geschreven is…prachtig …had ik even nodig liefs van mij 🍀❤️🍀🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schitterend Hilly in woord en beeld
    fijne middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That is a beautiful photograph and so are your words.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Una preciosa foto acompañada de unas hermosas palabras, me ha encantado. Hilly gracias por compartir, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the nice words.

      Greetings to you from the Netherlands.

      Día.

      Verwijderen
  13. Wat een prachtig gedicht en ik kan even niet de natuur in maar er kwamen toch wat musjes mij vanmorgen vroeg een serenade brengen wat mij al heel blij maakte. Lieve lente groetjes van mij Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Tine,

      Wat fijn dat de musjes kwamen.

      Lieve lentegroetjes terug,
      Hilly

      Verwijderen