6 oktober 2013

UITVISSEN

zou ik verder dan ver kunnen zien
varen op de golven van de tijd

zeilend op de snelheid van de wind
de plaats misschien bereiken…

waar zou ik willen zijn?
 
is er wel dat blanke strand
dat land vol evenwicht
zijn er wel die schelpenhuisjes
om in te schuilen
 
vind ik nog de schoren?
 
ik zal het uit moeten vissen
een lijn in het diepe gooien
de dobber op het golfgeklots
in mijn oogopslag de baat

zou ik verder dan ver kunnen zien
vroeg of laat…
 
© Hilly Nicolay
6 oktober 2013

 
Eigen foto

 

2 opmerkingen:

  1. ah heerlijk mijmeren en vissen...:)
    het antwoord vind je alleen als je het doet!!

    gaaf vers Hilly!!

    groets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf vissen:)

      Fijn dat je hier kwam lezen op mijn gedichtenplekje.
      Dankjewel.

      Hartelijke groetjes,
      Hilly

      Verwijderen