20 februari 2012

ONWANKELBAAR...met een reactiegedicht

standvastig onderweg
verdwalend in misschien
te groot gezette stappen

het leven in
al zijn grootsheid
tegemoet tredend

zoekend naar een toekomst
de rijkdom van het heden
met een ballast van het verleden

hobbelend op de keien
een ongeplaveide weg
doelgericht bewandelen

schoppend naar een
vinnige struikelsteen
in een verbloemend alleen

© Hilly Nicolay
17 augustus 2008



Reactie op dit gedicht:

sterk en standvastig
lopen brede passen
langs
bermen vol geluk

het leven plukt
en ziet de glans

in struikelstenen
op de weg

keien rollen, vallen stuk
op zachte hartsmomenten

Warme kracht in lieve woorden..
helemaal jij, lieve Hilly

© switi lobi

2 opmerkingen:

  1. Beiden gedichten spraken mij aan.
    De ballast van het verleden draagt mij ook nog steeds in het heden en komt onverwachts steeds weer naar mij toegetreden. Groetjes Tine

    Alle twee de gedichten spraken mij aan. Prachtig geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tine, ja die van switi is zo'n mooi antwoord op mijn gedicht.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen