1 september 2024

VAKANTIEDAG ( Voor Helena)

                                                                                           Foto: H Tolboom


voor Helena


op een verlaten bankje
rust ik, vlij ik mij
 
-alsof het gisteren was-
 
waan ik mij
bij mijn ouderlijk huis, onze boerderij
 
korenbloemen, klaprozen,
margrieten wuiven in de wei
 
-het is zolang geleden-
 
dat ik in de zomertijd
ze schikte tot een boeket
 
op moeders mooiste vaas
pronkten ze op het buffet
 
dromend in het verleden
met een grote glimlach
 
keer ik mij naar het heden
land ik in deze vakantiedag
 

*dagboeknotitie*
 
© Hilly Nicolay
1 september 2024


32 opmerkingen:

  1. Beste Hilly,
    Ja, zulke boeketten kunnen vaak herinneringen van heden en verleden oproepen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vakantiedag
    Ieder bloemetje geplukt door kleinkind gaat hier in de vaas ;) (glaasje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hilly.

    Heel mooi beschreven.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk gedicht Hilly. Het brengt bij mij ook fijne herinneringen aan mijn jeugd heel lang geleden Ik was een echt buitenkind en ook ik plukte de Korenbloemen Klaprozen en Kamille ,en echt van alles wat bloeide uit de velden en weiden vlak bij ons huis .Ze stonden bij mij op mijn kamertje .Ik was ook een dromerig meisje ,zo leuk om door jouw gedicht weer even terug te denken aan die tijd
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elisabeth.
      Vroeger konden we hele boeketten plukken.

      Dromerig was ik ook Elisabeth.

      Liefs, Hilly

      Verwijderen
  5. Een prachtig gedicht voor Helena.
    Maar ik geniet mee om terug te kijken naar toen. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedicht en de herinnering roept ook bij mij herinneringen op. Bloemen plukken voor moeder bij de dijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoeveel van die boeketten zouden we geplukt hebben?
    Mooi en knap gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Such a nice poem and beautiful flowers.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vleugje nostalgie, weemoed ook, en liefde voor je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik voel helemaal de zomer. Wat een mooi en sfeervol gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hemelse herinneringen, Hilly...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat prachtig geschreven. Ik zie daar zo een kleine Hilly voor me. Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Manchmal ist es erholsam in die Vergangenheit abzutauchen. Mit haben deine Gedanken und das Foto sehr gut gefallen.
    Lasse es dir gut gehen, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen