25 januari 2022

DROOM VOOR DROOM

 

                                                                       Foto: Jan Nicolay


dromen van margrieten

dansend in de wind

 

madeliefjes gevlochten

als een haarlint

 

dromen van de dauw

zilverbolletjes in het gras

 

van zongerijpte tomaten

in de broeikas

 

dromen van pasgeboren

roodborst jongen

 

van het veulentje

met zijn rare sprongen

 

dromen van de hartjes

de poesjes van mei

 

van lakenvelders

grazend in een wei

 

dromen voor dromen

heel mijn wezen

 

de natuur in poëzie

mogen schrijven, lezen

  

© Hilly Nicolay

25 januari 2022


 (Geschreven voor de poëzie week 2022

Thema: natuur)

 

 

 

48 opmerkingen:

  1. Hoi Hilly.

    Prachtig heb je dit gedaan.
    Mooie foto ook erbij gezocht.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,

      Dankjewel voor de fijne reactie.

      Groetjes van Hilly.

      Verwijderen
  2. 'Madeliefjes gevlochten als een haarlint'... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne dingen om van te dromen, de foto is weer heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie dat je dezelfde achtergrond gebruik als ik op mijn nieuwe blog ;)
    Als ik dit zo lees krijg ik zin in de Lente...laat maar komen als wat je beschrijft.
    Mooi gedicht...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je een nieuw blog, dan kom ik binnenkort kijken:)
      Ja, de lente daar kan ik van dromen:)

      Dankjewel en groetjes.

      Verwijderen
  5. Mooi gedicht Hilly, nog even geduld en dan is de lente er. En die madeliefjes, daar maakte ik met mijn zusje armbandjes en kettingen van, geen versiering in ons haar voor zover ik het me herinner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Haba.
      Ja, de lente komt ik droom er van.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Wunderschöne Träume vom Frühling. Bald ist der Winter vorbei.
    Gruß Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik droom en verlang met je mee, heerlijk voorjaar.
    Van mij mag het morgen beginnen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he Hans, zo mooi voorjaar.

      Dankjewel.

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  8. A lovely poem for the theme, and how lovely to look forward to Spring.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lindo poema y bellas flores . Te mando un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Hilly,
    diese Träume kann dir niemand mehr nehmen, sie erwecken
    angenehme Frühlingsgefühle, er kommt ja bald...
    Sei lieb gegrüßt in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wir träumen weiter Karin.
      Es wird eines Tages Frühling sein.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  11. zo mooi!
    maar we gaan nog wat moeten wachten, t is nog putje winter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wunderschöne Träume sind dir gelungen. Vom Tau träumen...
    Es grüßt dich Sieghild

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen Dank für die nette Antwort Sieghild.

      Grüße dich,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Heel mooi gedicht voor de poëzie week dit jaar. Heel mooi de woorden gevlochten ook in elkaar. Laat het voorjaar maar komen en dan ben ik ook benieuwd wat voor kleuren het lente vrouwtje hebt meegenomen. Ik ben nog beetje in ander moment omdat ik wat uit mijn hum bent. Maar komt wel weer goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och Tine ik hoop dat de lente je licht brengt.

      Dankjewel voor je fijne reactie.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  14. De 'Lente' in woorden, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij mooi verwoord geschreven over de madeliefje. Madelief vind ik mooie bloemen om te zien. Zo lief bloem om te zien tussen grassen. Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nog even doordromen hilly dan hebben we weer prachtig weertje hé, het hangt in de lucht denk ik :-) lijkt me heerlijk om de achterdeur weer open te gooien :-) en kleine tom buiten

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zal die kleine Tom dat leuk vinden om zomaar naar buiten te wandelen.
      En de andere hondjes ook:)

      xxx Hilly

      Verwijderen
  17. Wat een mooie woorden Hilly en het klinkt als puur voorjaar waar velen van ons zo naar verlangen, we verlangen naar lente zon en bloemetjes en een beetje warmte op onze huid.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Elisabeth, nog even dromen tot het werkelijkheid wordt.

      Dankjewel en lieve groeten,
      Hilly

      Verwijderen
  18. Dat is nog eens een mooi gedicht over de natuur!
    Mooie foto erbij geplaatst. Dank om te delen.

    BeantwoordenVerwijderen