16 juni 2019

GEVOLGTREKKING

en toen, die dag
leek je opeens zo hoog bejaard

had een zekere verstrooidheid
stellig ook droevig van binnen

ik herinner me één van je zinnen:
“Ik wou maar dat het zomer was”

je liep mee in de voorbereidde pas
in toewijding, een nieuwe stee

je dacht tijdelijk, maar och, nee…

---

en het is weer zomer pa
de bloemen spreken op de akker

geen vogel ontkomt eraan
de warme zon aan de horizon

maakt een lofzang in hem wakker

en ik mis je...

© Hilly Nicolay
16 juni 2019

Foto: H Tolboom



22 opmerkingen:

  1. prachtig gedicht over je vader het deed me veel :)


    lieve gr. elise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je pa zomert weer mee, hilly. hij leest de warmte en voelt het besef dat je hem mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is bijna zomer... Mooi gedicht! Het raakte me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elk jaar wordt het weer zomer en denk ik weer aan die dag...

      Dankjewel John.

      Verwijderen
  4. ... vaders... ze kunnen niet gemist worden, Hilly wat een mooi gedichtje... pap kijkt vást mee hoe het met je gaat, en zo'n roodborstje, dat is volgens mij een boodschapper hé xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Dien.
      Het roodborstje zit vaak dichtbij en zingt zo prachtig...

      x Hilly

      Verwijderen
  5. Heel mooi geschreven en ik denk dat het roodborstje met het gezang je ook wat wilt vertellen. Want wat klaproos schreef klopt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook dat het klopt Tine. Het roodborstje is wel vaak in de tuin.

      Dankjewel Tine.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Dat is ook zo Lies.
      Dankjewel voor de reactie.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Zo ontroerend mooi Hilly, daar word ik stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de meelevende reactie Coby.

      Hartelijke groet.

      Verwijderen
  8. Ontroerend en pijnlijk dat gemis. Doet me ook aan mijn vader denken die vorig jaar rond deze tijd is overleden. Hij was een enorme natuurliefhebber. Zijn gedichten kan je op mijn site vinden onder Poëzie van pa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom een keer kijken op jouw site.
      Dankjewel.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen