10 juli 2018

UITDOKTEREN


Foto: H Tolboom
de wind frisjes
om mijn armen
een vogeltje uitgeput
rustend op mijn hand

de prikkelbare moeder
scheert ongeduldig
blijft om haar jong vragen
ik zal het overdragen

opgelost…

de maïs wuift
aan de overkant
roodbonte koeien
lopen op verdord gras

maar och
ik weet immers nog wel
hoe onweerstaanbaar
lentegroen het was…

verklaarbaar…

dan nog rooskleurig
een reeks bloemen
geuren vullen de neus
ja heus…

de ruggengraat
kan veel weerstaan
want toch is er die echtheid
waar ik me in vastbijt
 
als het moet
ja, als het moet… dan…


© Hilly Nicolay
10 juli 2018





16 opmerkingen:

  1. als je moet kan een mens veel hé,
    tof gedicht Hilly,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Dien.

    Als het moet, dan...

    x Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Hilly, ik zie het voor me, het overdragen van de vogel, het verdord gras....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen Coby, dat je het voor je ziet.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Wat heb je heel mooi geschreven Hilly. Vogel heb jij mooie foto van gemaakt. Fijne dag gewenst Hilly.❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Yova.

      De foto mag ik gebruiken.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. gelukkig maar dat je foto mag gebruiken. Fijn weekend.

      Verwijderen
  5. diepzinnig omspringen met natuur en leven hier, hilly. steeds fijn om lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onopgelost en onverklaarbaar. Dan moet je sterk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mens moet en kan soms sterk zijn, de ruggengraat kan veel verduren tot...

      Fijn dat je kwam lezen.

      Verwijderen
  7. Mooi verwoord gedicht, mooie opbouw met die commentaren ertussen. Laten we hopen dat de natuur haar veerkracht blijft behouden...

    Lieve groet,

    Elbert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elbert,

      Ik hoop het ook dat de natuur zich weet te redden.

      Dankjewel voor de mooie reactie.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Hilly, laten we dat geduld maar opbrengen. Hoe wij ook proberen het weer ook te voorspellen, uiteindelijk bepaalt de natuur zelf haar grillig lot....

      Verwijderen