30 augustus 2017

HEILZAAM

                                                                                       Foto: H Tolboom
                                                                            
het oostelijk licht toont
zich als een prelude

tekent vergulde sporen
in het verreikende dal

ik draag de verademing
als een begroetende droom

teer nog rusten bloemknoppen
op mijn uitgestoken hand

ik zou ze willen strooien
op een vruchtbare aarde

zodat ze kunnen bloeien tot
een onvergetelijke bloementijd

wat meer nog zou ik kunnen
ook maar durven vragen

dan dat het duister niets
van de kleuren zal vervagen


© Hilly Nicolay
30 augustus 2017


  

12 opmerkingen:

  1. Lieve Hilly
    Weer zo'n prachtige ode aan de natuur .De natuur is zo'n mooie gave aan de mens en jammer dat zo weinig mensen dit echt ook zo ervaren .En ook zo'n mooie foto
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Elisabeth, wat fijn dat jij de natuur ook ziet als een mooie gave. De foto is ook mooi, ik ben blij dat ik ze mag plaatsen bij de gedichten...

      Een lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. De natuur heeft zo veel mooie pareltjes .. je hebt het met warmte en liefde in je woorden geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Micheline,

      Dankjewel, de natuur biedt ons zoveel moois.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. prachtig hilly, de natuur is je dankbaar net als ik voor dit kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klaproos,

      Ik ben blij dat je het ziet als een cadeautje.
      Dankjewel.


      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  4. mooie natuurwensdroom, hilly, om te blijven kijken naar alle kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik zie het voor me met m'n ogen dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Artitha, Fijn dat je kwam lezen. Mooie reactie.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen