28 april 2014

MIRAKEL

(liefde is een glas dat kan
breken wanneer men het
slapjes of te stevig vasthoudt)
--Russisch spreekwoord--
 

wondermooi als de lente
zo noem ik jou

je bent me zo innig
teer soms als een glas
het kristal dat rust
in de palm van mijn hand
 
breekbaar als de iele
eerste lentebloemen
die ik zou willen plukken
schikken in een siervaas

wondermooi als de lente
zo noem ik jou
 
je weet me te raken
als de waas op de wei
druppels prille morgentijd
op een bloesemschoonheid  
 
ik laat je gaan, ik houd je vast
als de schitter van een kelk
een weerschijn van liefde
draait jouw verve in me rond

wondermooi als de lente
dat ik jou vond
 
© Hilly Nicolay
28 april 2014

Foto H Tolboom

 

10 opmerkingen:

  1. Wat ontroerend mooi geschreven weer Hilly.En een mooi spreekwoord ,en volgens mij is dat een echte waarheid.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elisabeth,

      Ik vond het ook een mooi spreekwoord.
      Fijn dat je kwam lezen.

      lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Liefde, Hilly, (soms) mirakel-mooi...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies,

      Liefde is wondermooi...
      Fijn jouw reactie, dankjewel.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Ik las het al bij Dichterkring .... liefde is ook kunnen loslaten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Micheline,

      Ik vind het een mooi spreekwoord.
      Heb er mijn eigen gedachten, gevoelens bij geschreven.

      Fijn jouw reactie.
      Hilly

      Verwijderen
  4. ja mooi liefdesvers!
    teer iel frêle :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, fijn dat je kwam lezen, dank voor de mooie reactie.

      Blij mee!

      Hartelijke groet,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Wondermooi Hilly, als de ontluikende lente!

    Hartelijke groet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Coby,

      Een reactie om blij mee te zijn, dankjewel.

      Lentegroetjes,
      Hilly

      Verwijderen