7 november 2013

VERHALENSTORM EN POËZIEREGEN

elkaar ontmoeten
in de vochtige herfst
 
daar waar het rag zich strikt
langs de gevels van het natuurhuis
het blad zich op het pad schikt
bij sfeerlichtjes dromen
in letters die tot leven komen
 
elkaar treffen rond een plek
in een verhalenstorm
dagvlinders, nachtvlinders
meanderend levensecht
met en langs de Vecht
 
geraken in een poëzieregen
helder als glasbellen
het binnenste naar buiten
in verzen vertellen
puur uit de natuur geboren
zonder schroom, zonder grens
 
mens naast mens
in het ogenblik verloren
 
Hilly Nicolay
7 november 2013
  
n.a.v. Verhalen en gedichten over de natuur: Voor vertellers, schrijvers, dichters, poëten en publiek op 6 november in natuurcentrum De Koppel – Hardenberg.
 

Foto  H Tolboom

4 opmerkingen:

  1. is er een mooiere plaats dan langs de Vecht?

    gahaaf werk Hilly:) toch mis ik het samenzijn met andere dichters wel eens, heel soms:)

    hoed!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is prachtig langs de Vecht.
      Het samenzijn met andere dichters, vertellers is genieten voor mij :)
      * Ik heb er zelf ook voorgedragen:):)

      Wie weet treffen we elkaar ooit, zou leuk zijn, toch?

      Fijn dat je kwam lezen, een feest op zich.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Ben hier binnengevlogen
    op de vleugels van een Merel
    en ontdek weer een knappe blog!
    Groetjes,
    http://blauwehagen.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van harte welkom op mijn blog!

      Ik kom binnenkort een kijkje nemen op jouw blog:)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen