3 maart 2013

BRAINSTORMEN

een kladje met woorden
kleine kattebelletjes
ze lijken zo zinloos
terugbezien valt het me op
dat ik wel heel vaak
woorden met eenzelfde
betekenis koos
 
dikkere pennenstreken
als gekrulde letters
wurgen zich ertussen
met een uitstralende kracht
van het willen, het kunnen
een aangewakkerd vuur
niet meer te blussen
 
een wensenpijltje
wijzend naar een ster
droomwolkjes ze lijken
nu nog wat onwezenlijk ver
maar de innerlijke betekenis
van dat gekrabbel van mij
komt steeds iets dichterbij…
 
© Hilly Nicolay
 * Uit 2008

 

2 opmerkingen:

  1. dichterbij... voor jou... en ook voor mij!...

    gave retrospectie Hilly!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij met deze reactie Pastuiven, heel veel dank!

    Een warme groet,

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen