7 februari 2013

KNUFFELBEER, KNUFFELKIND

knuffelbeer,
 
wil jij over me waken
als de vleierige vlinders
slapen in de rozenhagen
 
wil jij mij dragen
als de nacht zich schikt
om de zilverberken…

knuffelkind,

mag ik de bloesems ruiken
mijn neus in jouw gezicht
troetelen in het morgenlicht
 
mag ik dicht bij jou blijven
op een waterval van liefde
de dag in drijven…
 
© Hilly Nicolay
7 februari 2013


Bij het beeld knuffelbeer van Gerri Grijsen
www.ggrijsen.nl
Kunstwerk en foto  Gerri Grijsen

 

 

5 opmerkingen:

  1. errug gaaf deze hilly:)
    fraaie combi met de plaat!!

    jah graag gelezen:)

    groets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Pastuiven.

    Ik vond het gelijk zo'n mooi beeld toen ik het zag.
    Fijn dat ik de foto mocht gebruiken van de kunstenares bij mijn gedicht.

    Hartelijke groets,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig zowel het beeld als jouw gedicht, mooi Hilly
    Love Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. trouwens, als je eens wilt dichten bij een schilderij hou ik me van harte aanbevolen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lies ,

    Wat leuk dat je kwam lezen op mijn site.

    Ik zou graag eens een gedicht maken bij een schilderij van jouw!

    Dankjewel

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen