22 april 2012

DICHTERLIJK ADEMEN (Gastgedicht van Irmlinda)

Voor Hilly Nicolay

Lyrisch en bondig
slingeren de woorden
over het witte vlak

Als het regent, als het stormt
mijn geest beelden schept
om luwte roept

de vogels schuw in oude
bomen schuilen

Als het huilen van de wind
de vlam doet flikkeren

en ik mijn wonden lik

Plastisch of koddig
verknip ik verloren eindjes
in een reeks verhalen

wil ik jouw lied vertalen
naar een dieper begrip
van leven en dood

met brood dat de vogels voedt
als het weer blijft druilen

en de bloemen meesmuilen
onder grijze lucht

Als ik mijn zinnen strik

dan wil ik
dichterlijk ademen
over lief en leed

hoe jij jouw gulden regel smeedt
en net als ik hoop

dat het lot zó verzoening
schenkt

© Irmlinda de Vries


 *Zo mooi dit gedicht, dankjewel Irmlinda!

Foto   Hilly Nicolay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten