8 januari 2012

OPA'S ORGEL

mijn hart, mijn zijn
zocht iets van een band
het vond de liefde van uw hand

in het klavier, de toetsen
ze vertelden zoveel meer
meer dan ik eigenlijk besefte

ik voelde hoe u
in een bijzonderheid
eens de juiste tonen wist te spelen

een onvervalste liefde
de passie voor muziek
in gedachten was er het delen

zo magnifiek
de wijs van uw leven
een beetje aan mij doorgegeven

© Hilly Nicolay
5 januari 2012

*n.a.v. het zoeken, vinden, bewonderen
van het orgel, indertijd het bezit van opa*

         Mason & Hamlin Organ

Foto  Hilly Nicolay

2 opmerkingen:

  1. Dit mooie gedicht spreekt me bijzonder aan Hilly, mijn vader was kerkorganist. Hij stierf op zijn 60ste, ik was toen 19. Jouw gedicht roept beelden op van die tijd die me bij het ouder worden steeds dierbaarder zijn. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen